آرشیو سال ۱۴۰۰, نمازجمعه

خطبه های نماز جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۳

وی افزود: «باید ببینند علل این طلاقها چیست؟ بعضی وقتها علل فردی و روانشناختی یا جسمی و بدنی دارد، بعضی وقتها فقر اقتصادی است و یک وقت فقر اعتقادی و فرهنگی است. اما نقش نهادهای فرهنگی، دینی و مذهبی، نقش بسیار مهمی است که باید بررسی و تحلیل کنند. متأسفانه در دوران کرونا دستگاه‌های فرهنگی کارشان را تعطیل کرده‌اند؛ انگار از خدایشان بوده بنشینند یک گوشه و بهانه‌ را کرونا کنند.»
رحمانی‌زاده گفت: « در استان فارس آمار طلاق نسبت به سالهای قبل 30 درصد افزایش و رشد جمعیت ۳۰ درصد کاهش داشته است! رسانه‌ها باید روی قانون تحکیم خانواده مانور دهند و کارشناس دعوت کنند. اما متأسفانه ما قانون تصویب می‌کنیم و در عمل لنگ می‌زنیم. اگر این ۸ سال را مدیریت نکنیم، با مشکل جمعیت و رشد سالمندی مواجه می‌شویم.»
وی با اشاره به عناوین بیشترین نامهای انتخاب شده در سال جاری و نام بردن برخی از آنها گفت: «این نامها برازنده یک فرد مسلمان نیست که اسم فرزندش را اینها بگذارد. من نمی‌دانم این اسامی چه معنایی دارد؟ نمی‌خواهم بی احترامی کنم؛ اما باید در نامگذاری دقت کنیم. انتخاب نام نیک در روح و روان فرزندان تأثیر دارد و یکی از حقوق فرزندان بر والدین، انتخاب نام نیک است. اما متأسفانه این اسامی، اسامی خوبی نیست.»
خطیب جمعه نی‌ریز روز ملی ثبت احوال را تبریک گفت و اظهار داشت: «کارکنان ثبت‌احوال مرزبانان هویتی کشور ما هستند که از مرزهای هویتی و شناسنامه‌ای ما پاسداری می‌کنند.»
وی از مردم خواست تا برای ثبت رویدادهای تولد، وفات، ازدواج و طلاق، در مهلت قانونی خود و در موعد مقرر اقدام کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *