امامزادگان, تصاویر

دیدار دکتر قالیباف با آیت الله سید محمد فقیه

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان فارس در بیت آیت الله محمد فقیه نماینده امام خمینی و آیت الله خامنه ای در شهرستان نی‌ریز از سال ۱۳۵۸ تا کنون از ایشان عیادت کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف که برای شرکت در 2 یادواره شهدای در استان فارس به این استان سفر کرده است ساعتی پیش با حضور در بیت آیت الله محمد فقیه نماینده نماینده امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای در شهرستان نی‌ریز از سال ۱۳۵۸ تا کنون از ایشان عیادت کرد.

آیت الله محمد فقیه که متولد 1321 است فعالیت‌های سیاسی – اجتماعی خود را از آغاز نهضت روحانیت و انجمن‌های ایالتی و ولایتی آغاز کرد و در مبارزات شرکت داشت و با توجه به روحیهٔ مذهبی و دین‌داری مردم نی‌ریز همه ساله در ایام محرم و صفر و ماه رمضان و در زمان تعطیلات حوزه با حضور در مجالس مذهبی و سخنرانی به ارشاد و آگاه‌سازی نسل جوان اقدام می‌نمود و در حرکت ضد ستم‌شاهی مردم نی‌ریز اثرگذار بود. به دلیل همین فعالیت‌ها، ساواک در سال ۱۳۴۶ وی را بازداشت.

وی همچنین در سال ۱۳۵۳ به علت مبارزات پیگیر و فعالیت‌های سیاسی به فردوس تبعید شد و در همان اوقات پس از تبعید، با آیت‌الله خامنه‌ای (مقام معظم رهبری) در منزل ایشان دیدار نمود. وی  در سال‌های پس از پیروزی انقلاب ضمن عهده‌داری امامت جمعه، در  برخی ادوار مجلس خبرگان، یکی از نمایندگان استان فارس در این مجلس بود.

در جریان عیادت رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید جواد فقیه امام جمعه موقت نی ریز ضمن خیر مقدم به رئیس قوه مقننه گفت: این منطقه با وجود دارا بودن معادن متعدد و کارخانه فولاد توسعه کافی نداشته است.
وی افزود: نبود بیمارستان، خطر فرونشست زمین،کمبود آب و لزوم اصلاح الگوی کشت کشاورزی با توجه به شرایط جدید اقلیمی از مسائل منطقه نی ریز است.

به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای برنامه های خود در سفر به استان فارس پس از حضور در گلزار شهدای نی ریز و قرائت فاتحه بر سر مزار شهید سرافراز فرمانده دلاور گردان کمیل با امام جمعه شهرستان نی ریز دیدار و گفت و گو کرد. استاندار فارس و جمعی از نمایندگان عضو مجمع نمایندگان استان رئیس مجلس را در این دیدار همراهی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *